چه ادویه ای با معده خالی چربی می سوزاند؟
نوشته شده توسط : آموزش بورس

چه ادویه ای با معده خالی چربی می سوزاند: ادویه ها می توانند متابولیسم را افزایش دهند و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کنند. ما گاهی از ادویه های لاغری در غذای خود استفاده می کنیم پس عجیب نیستند.

 

معده خود را با  دانه هل تقویت کنید  :

دانه هل علاوه بر تقویت معده و جلوگیری از نفخ، به هضم غذا نیز کمک می کند. جویدن دانه هل بعد از غذا علاوه بر کمک به هضم غذا می تواند به خنثی کردن بوی نامطبوع دهان کمک کند. دانه هل با خاصیت گرم کنندگی خود باعث تقویت معده و روده، تسکین دردهای شکمی و رفع نفخ معده می شود. از خواص منحصر به فرد هل می توان با نوشیدن یک فنجان چای تهیه شده با یک یا چند هل یا خیساندن یک فنجان دانه هل در آب جوش و نوشیدن بعد از غذا لذت برد. با نوشیدن آن لاغر شوید.

مکمل هایی برای کاهش چربی شکم به طور طبیعی

 

گیاه زیره سیاه:

گیاه زیره سیاه:

ادویه هایی که هم برای هضم و هم برای تولید انرژی مفید هستند، کنترل قند خون را در افراد مبتلا به  دیابت  نوع 2 افزایش می دهند. این ادویه علاوه بر تقویت بدن، خاصیت ضد اضطراب دارد و حافظه را تقویت می کند. زیره سبز علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها،   با جذب کلسترول مضر از دستگاه گوارش، وزن خود را کاهش می دهد.

زیره کالری بسیار کمی دارد. زیره سبز در هر قاشق چای خوری تنها 16 کالری دارد. زیره یک  راه عالی  برای طعم دادن به غذا بدون افزایش کالری دریافتی روزانه به لطف محتوای کالری بالا است. می توانید زیره را به سوپ، خورش، غذاهای تند و حتی غذاهای تخم مرغ اضافه کنید.

منبع : 

¿Qué especia quema grasa con el estómago vacío?

 

آسیب های دندانی: هر آنچه که باید بدانید

تریسموس فک را تحت تاثیر قرار می دهد و یک بیماری دردناک است. بیماران مبتلا به این مشکل در خوردن، صحبت کردن و رعایت بهداشت دهان مشکل دارند زیرا عضلات فک سفت و یخ زده هستند. این بیماری علاوه بر ایجاد انقباضات فک، باعث درد شدید نیز می شود که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

ضربه های دندانی چگونه بر دهان تاثیر می گذارد؟

بیمار قادر به جویدن نیست زیرا نیروی انقباض مانع از باز شدن دهان به اندازه کافی به دلیل قفل شدن فک می شود که انقباض ماهیچه های فک است. به دلیل انقباض غیرارادی عضلات صورت، این حالت باعث لبخندی اجباری با لب های بسته و ابروهای بالا می شود.

یک فرد بالغ باید بتواند در شرایط عادی دهان خود را 40 تا 50 میلی متر باز کند. Lockjaw مانع از باز کردن دهان افراد به اندازه کافی می شود. این احتمال وجود دارد که ماه ها طول بکشد، اما می تواند  تا  چند روز نیز ادامه یابد. ممکن است خفیف باشد و فقط چند ساعت طول بکشد یا به مرور زمان از بین برود یا مزمن تر شود و عوارض جدی ایجاد کند.

قفل شدن فک در اثر عوامل زیر ایجاد می شود:

علاوه بر بیماری های سیستمیک که بر ماهیچه های صورت و بدن تأثیر می گذارد، قفل فک می تواند در اثر واکنش های ثانویه به کشیدن دندان نیز ایجاد شود. موارد زیر شایع ترین علل و علائم قفل شدن فک دندان هستند:

اختلالات مفصل گیجگاهی فکی:

در هر طرف سر، مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ در جلوی گوش قرار دارد و نقش کلیدی در باز و بسته کردن دهان دارد.

اختلال عملکرد TMJ اغلب با درد مزمن همراه است که تحت شرایط خاصی بدتر می شود. این وضعیت می تواند با وضعیت های نامناسب در طول روز، اختلالات خواب، حرکات ناگهانی گردن و سر و حتی استرس تشدید شود.

 

منبع:

Traumatismos dentales: todo lo que debes saber

 

در مقابل درد دل چه کنیم؟

 

درد قلب یکی از شایع ترین دردها به خصوص در سنین بالا است و حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد.  بررسی علت تمام دردهای قفسه سینه مهم است  .

 در صورت احساس درد در قلب بهتر است  با پزشک متخصص  مشورت کنید  . ممکن است درد قفسه سینه وجود داشته باشد که از گردن به شکم سرایت کند.

وقتی کسی دلش می سوزد چه باید بکند؟

درد قلب را می توان به انواع زیر طبقه بندی کرد:

درد همراه با آنژین:

شریان های کرونر خون را به عضله قلب می رسانند. اگر شریان‌های کرونری که خونرسانی به قلب می‌کنند، به دلیل تجمع چربی، کلسترول و سایر موادی که به عنوان پلاک شناخته می‌شوند مسدود شوند، ممکن است احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه داشته باشید. همچنین به عنوان آنژین قلبی شایع نیز شناخته می شود.

درد آنژینی (کرونری) دارای ویژگی های زیر است:

معمولاً در حین فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله ها، دویدن، پیاده روی و بلند کردن اجسام سنگین رخ می دهد و تنها چند دقیقه طول می کشد. علائم آنژین صدری به شرح زیر است:

درد به سمت چپ یا راست قفسه سینه در پشت استخوان سینه گسترش می یابد.

احساس سنگینی در قفسه سینه بیمار وجود دارد.

احساس تنگی نفس در او وجود دارد.

احساس سوزش در قفسه سینه او وجود دارد.

درد ممکن است به بازوها، پشت، گردن، فک یا معده سرایت کند.

 

منبع:

¿Qué debemos hacer ante el dolor de corazón?

 

غذاهای بسیار مضر برای پوست.

 

همانطور که می دانید، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث  مشکلات پوستی شود و  اگر می خواهید از آکنه، جوش و خشکی پوست جلوگیری کنید، باید  از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید  . با این حال، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب نیز  مهم است  زیرا می تواند چین و چروک و خطوط پوست را بهبود بخشد و پوست شما را زیباتر کند.

غذاهای بسیار مضر برای پوست.

گوشت فرآوری شده:

گوشت فرآوری شده به دلیل داشتن چربی و نیترات بالا باعث التهاب می شود و متخصصان پوست نسبت به استفاده از سوسیس، کالباس و ... هشدار می دهند.

گوشت چرب:

در گوشت با سطح بالایی از چربی اشباع شده، سطح بالایی از فاکتور رشد انسولین وجود دارد که باعث تحریک تولید هورمون های جنسی و افزایش تولید سبوم می شود. مصرف گوشت های چرب را کاهش دهید و پروتئین های گیاهی را جایگزین آن کنید.

لبنیات و شیر گاو:

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف لبنیات به ویژه شیر گاو باعث ایجاد آکنه می شود. مصرف این محصولات و همچنین ماست و پنیر باعث افزایش سطح فاکتور رشد انسولین در بدن می شود  که  باعث افزایش اندازه غدد چربی و تولید سبوم می شود.

 

منبع:

Alimentos extremadamente dañinos para la piel.

 

اهمیت صبحانه در پیشگیری از دیابت

به خصوص اگر دیابت دارید   ، باید هر روز صبح یک صبحانه متعادل و مغذی بخورید. اگر صبحانه را حذف کنید، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر است، اما دانستن اینکه چه بخورید می تواند به کاهش خطر کمک کند.

اهمیت صبحانه در پیشگیری از دیابت

برای دیابتی ها و پیشگیری از دیابت، راهنمای صبحانه مناسب

صبحانه های پرچرب حاوی پروتئین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. چنین صبحانه هایی برای افرادی که نیاز به مصرف کمی کربوهیدرات دارند مناسب است. بیماران دیابتی می توانند در صبح سطح قند خون بالا را تجربه کنند زیرا کبد در شب قندها را تجزیه می کند و سلول ها در برابر انسولین مقاوم می شوند.

سطح قند خون بعد از صبحانه دو برابر بعد از ناهار افزایش می یابد.

گمان می‌رود که قند خون بالا بعد از غذا به معنی میل به  کربوهیدرات است، زیرا  قند بدن در خون باقی می‌ماند و به  سلول‌ها نرسیده است، بنابراین  سلول‌ها به بدن می‌گویند که قند یا کربوهیدرات مصرف کند. برای اینکه مطمئن شوید سوخت کافی دارید.

اهداف مصرف عناصر غذایی

غذا حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. بدن شما برای عملکرد صحیح در طول روز به همه آنها نیاز دارد.

پروتئین ها باید 20 درصد از رژیم غذایی روزانه، چربی ها 20 تا 35 درصد و کربوهیدرات ها 45 تا 60 درصد باشند.

تعداد کل کالری یک فرد و نحوه مصرف آنها بستگی به سن، جنسیت، میزان ورزش، نظارت بر قند خون و داروهای مصرفی او دارد. این برنامه غذایی می تواند توسط متخصص تغذیه و دیابت برای شما شخصی سازی و طراحی شود.

 

منبع:

La importancia del desayuno en la prevención de la diabetes

 

روش صحیح تمیز کردن وسایل مخملی

در زندگی مدرن و مجلل، مبلمان و لوازم خانگی مخملی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی خاصی را به دکوراسیون خانه ها می بخشد.  اگرچه وسایل مخملی رنگ های مختلفی دارند، تمیز کردن آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

هنگام خرید مبلمان، صندلی یا تخت مخملی، ایده خوبی است که وقت خود را صرف کنید، از الیاف آن استفاده کنید و مطمئن شوید که دستورالعمل تمیز کردن آن دستگاه ها واضح است.

در اینجا یک نکته برای تمیز کردن وسایل مخملی وجود دارد

الیاف کتانی و مصنوعی معمولاً در وسایل مخملی استفاده می شود. اگر این نوع وسایل هر روز در دسترس کودکان باشد الیاف مصنوعی بهتر است.

لکه های باقی مانده روی این الیاف راحت تر از لکه های روی الیاف پنبه پاک می شوند و الیاف مصنوعی در برابر نور خورشید محو نمی شوند.

فرآیند تمیز کردن وسایل خانگی مخملی به مواد شوینده یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد، اما به صبر و زمان نیاز دارد.

 

چند وقت یکبار وسایل مخملی را تمیز می کنید؟

مخمل باید هر هفته تمیز و مرتب شود، حتی اگر همیشه در مبلمان پوشانده شده باشد، زیرا گرد و غبار استحکام الیاف را کاهش می دهد.

با استفاده از  پارچه  بخارپز باید  پرزها  و گرد و غبار را از روی این گونه لوازم خانگی پاک کرد تا  واژگون نشوند.  این کار باید هر هفته همزمان با جارو کردن خانه انجام شود.

 منبع:

La forma correcta de limpiar los aparatos de terciopelo

 

استرس و قند خون و نحوه مدیریت آنها

 

استرس علاوه بر تأثیر بر خلق و خو، می تواند بر بدن نیز تأثیر بگذارد و سطح قند خون را تنظیم کند. با ترشح هورمون های استرس، سطح انسولین کاهش می یابد و سطح قند خون افزایش می یابد. بیماران دیابتی و کسانی که سابقه  دیابت دارند  باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. بنابراین در این مقاله به بررسی رابطه استرس و قند خون می پردازیم. لطفا تا آخر با ما باشید.

قند خون و استرس

قند خون بدن ما توسط عوامل زیادی از جمله کم آبی بدن، گرما، قرار گرفتن در معرض نور و حذف غذا تنظیم می شود. بسیاری از ما هیپرگلیسمی را با مشکلات تغذیه ای مانند مصرف زیاد قند یا کربوهیدرات مرتبط می دانیم. همچنین ممکن است سطح قند خون تحت تأثیر استرس ناشی از شرایط زندگی، بیماری یا کمبود خواب باشد.

در مواقع استرس، کورتیزول و آدرنالین وارد جریان خون می شود. کورتیزول علاوه بر تاثیر بر التهاب، ایمنی و متابولیسم، می تواند سرعت تنفس شما را نیز افزایش دهد. سطح استرس بالا  همچنین می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • افزایش قند خون؛

  • ترشح انسولین (عاملی که قند خون را تنظیم می کند) مهار می شود.

  • افزایش حساسیت بدن به انسولین؛

  • مقاومت به انسولین

استرس همچنین می تواند باعث شود کمتر غذا بخورید، وعده های غذایی خود را حذف کنید و بد بخوابید. تنظیم نادرست قند خون می تواند ناشی از همه این عوامل باشد.

عوامل موثر در ایجاد مشکل

قند خون ناشی از استرس  می تواند  توسط تعدادی از عوامل تحریک شود، از جمله:

منبع:

El estrés y el azúcar en la sangre y cómo manejarlos

 

خوابیدن در چه دمایی بهتر است؟

 

وقتی صحبت از خواب می شود، فکر می کنید چه دمایی ایده آل است؟ آیا یک اتاق سرد  یا یک اتاق گرم باعث می شود  بهتر بخوابید؟ کیفیت خواب تا حد زیادی تحت تاثیر دمای اتاق خواب است. به گفته بنیاد ملی خواب ، خوابیدن در یک محیط خنک یکی از  مهم ترین عوامل  در خواب راحت شبانه است. ما  در این مقاله به بهترین  دمای خواب و تاثیرات گرما بر خواب می پردازیم.

خوابیدن در چه دمایی  بهتر است؟

دمای ایده آل اتاق برای خواب تقریباً 65 درجه فارنهایت (18.3 درجه سانتیگراد) است. بسته به فرد، این دما می تواند چند درجه تغییر کند، اما اکثر پزشکان دمای اتاق را بین 15.6 تا 19.4 درجه سانتی گراد توصیه می کنند.

در شب، بدن ما طوری برنامه ریزی شده است که دمای بدن خود را اندکی کاهش دهد. در ساعات اولیه شب، خاموش کردن بخاری یا رادیاتور، دما را تنظیم می کند و به بدن سیگنال می دهد که بخوابد.

دمای خواب کودک

دمای اتاق کودک باید 1-2 درجه بالاتر از اتاق های بزرگ باشد، بنابراین 20.5 درجه سانتیگراد ایده آل است. بدن نوزادان هنوز در حال رشد است، بنابراین نسبت به تغییرات دمای محیط حساس تر است.

منبع:

¿Dormir a qué temperatura es mejor?

 

آنچه باید در مورد کرم بی حس کننده بدانید

 

علاوه بر اعمال زیبایی و جراحی های جزئی، کرم های بی حس کننده نیز تولید و به بازار عرضه شده است تا نیازی به بیهوشی نداشته باشد. این کرم ها علاوه بر از بین بردن درد ناشی از لیزر،  اپیلاسیون ، خالکوبی و حتی انزال زودرس مردانه، با ترکیبات قوی سر خود باعث ایجاد بی حسی موضعی مطلق می شوند.

آنچه باید در مورد کرم بی حس کننده بدانید

میشه بگید کرم بی حس کننده چیه؟

کرم بی حس کننده پوست که در هر نقطه از بدن اعمال می شود، حساسیت به درد را در آن نقطه کاهش می دهد.  مسدود کردن سیگنال های عصبی اساس این کرم است که از رسیدن پیام های درد به مغز جلوگیری می کند. کانال های سدیم توسط این کرم ها مسدود شده و با این کار عملاً عملکرد سلول های عصبی درم (لایه میانی پوست) را مختل می کنند.

در اعمال جزئی پزشکی یا عمل های زیبایی، پزشکان و متخصصین زیبایی از این کرم استفاده می کنند. بی حسی عمیق را می توان با کرم بی حس کننده مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورد و اثرات آن تا پایان عمل جراحی باقی می ماند. اگر بیمار در حین عمل احساس درد کند، عمل و راحتی بیمار به طور طبیعی تحت تأثیر قرار می گیرد.

کرم بی حس کننده را می توان برای اهداف زیر استفاده کرد:

کرم بی حس کننده اغلب توسط خانم ها برای اپیلاسیون استفاده می شود. انزال زودرس یکی از دلایل رایج استفاده مردان  از  کرم  بی حس کننده است . کرم بی حس کننده بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود:

تزریق اطفال برای بی حس کردن پوست قبل از جراحی جزئی، ماموگرافی، واکسیناسیون و سایر روش ها استفاده می شود.

تزریق، اپیلاسیون، پیرسینگ، خالکوبی، فیشال، میکرودرم ابریژن و فیلرها همگی از اعمال زیبایی هستند که نیاز به بیهوشی دارند.

 

منبع:

Lo que necesita saber sobre la crema anestésica

 

نفخ معده: علل، درمان و چه بخوریم؟

 

هضم غذا باعث ایجاد نفخ می شود که یک حالت کاملا طبیعی است. گاهی گازها را از طریق باد و گاهی از طریق باد روده در اثر فعالیت دستگاه گوارش دفع می کنید. وقتی این گازها آزاد می شوند، برخی موقعیت های اجتماعی می توانند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شوند.

نفخ معده: علل، درمان و چه بخوریم؟

نفخ شکم: چیست؟

در صورت نفخ شکم یا نفخ روده، گاز از طریق مقعد از دستگاه گوارش خارج می شود. در نتیجه تجمع  گازهای گوارشی  در روده، این کاملا طبیعی است. در طول هضم، گاز در دستگاه گوارش تجمع می یابد که معمولاً از اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن، دی اکسید کربن و گاهی اوقات متان تشکیل شده است.

طبق تحقیقات، افراد به طور متوسط ​​13 تا 21 بار در روز اجابت مزاج دارند. نفخ در شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر، بیماری سلیاک و گاستروپارزی شایع تر است. غذاهای مختلف نیز می توانند این شرایط را تشدید کنند. اگر باد روده ای باعث درد و تورم شود، فعالیت های روزانه فرد می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. با مصرف دارو، تنظیم رژیم غذایی و ورزش می توان از شر نفخ خلاص شد.

نفخ شکم می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

دو راه برای ورود گاز به دستگاه گوارش وجود دارد. دستگاه گوارش در نتیجه بلع هوا هنگام غذا خوردن اکسیژن و نیتروژن را جمع می کند. علاوه بر این، بدن شما در طول هضم گازهایی مانند هیدروژن و متان تولید می کند. نفخ ناشی از هر دو روش است.

 

منبع:

Flatulencia: ¿Causas, tratamientos y qué comer?

http://enigma511.blogtez.com/

https://enigma511.farsiblog.com/

http://abitanha.parsiblog.com/

http://sarzminman.loxblog.com/





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: